Veckobrev klass 2, v. 37

Hej alla!

Denna veckan har vi startat upp med våra individuella arbetsscheman i svenska. Ett arbetsschema erbjuder frihet under ansvar genom olika ”stationer”. När eleverna gjort färdigt ett moment kryssas rutan över. Nedan ser ni ett exempel på hur ett sådant kan se ut.

Vi har fortsatt skriva på våra sagor i svenskan, dessa kommer att visas under utvecklingssamtalen i höst. I matematiken har eleverna fått göra digitala matteprov. Eleverna har fått titta på tidsakuten och jobbat med klockan i skolplus. I onsdags hade vi EQ övningar med Sandra Linde. Vi samlar just nu hjärtan, eleverna får fylla i ett hjärta varje gång de gör en vänlig handling. Vi pratar mycket om skillnaden mellan komplimanger och vänliga handlingar.

I NO har vi tittat på film om årstiden sommar och pratat om vilka månader och vad som firas under sommaren. I SO har vi tittat på film om det judiska folket och deras historia, eleverna har fått göra en ”lyssna och skriva exit ticket” om just judendomen. I tekniken har grupperna byggt vidare på sina rörliga konstruktioner. Alla grupperna blev nu färdiga.

I torsdags samlade alla tappra elever i klassen ihop 74 hela varv under skoljoggen. Bra jobbat!

Trevlig helg!

 

Nästa vecka

  • Måndag: Läsläxa (Diamantjakten kap. 5) till nästa måndag
  • Tisdag: Idrott direkt på morgonen.
  • Onsdag: Slöjd
  • Torsdag:
  • Fredag: Fotografering

Kommande

  • 30/9 Wanås konst ”skapande skola”, utflykt heldag
  • V. 44 höstlov
  • 18/11 studiedag
  • 22/12 jullov
Det här inlägget postades i Åk 2. Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.