6:an

Årskurs 6 hittar ni på övervåningen i den norra längan (ovanför matsalen). I klassen går det 10 elever och jag som är mentor heter Janne Eliasson. Jag nås på skolans telefonnummer 072/1557690 eller via mail, janne.eliasson@almhult.se

I klassen jobbar vi mycket kooperativt och försöker gemensamt hitta vägen till det lustfyllda lärandet. Det innebär att skrattet aldrig är långt borta i klassrummet. Vidare så tas elevernas egna idéer om hur undervisningen ska utformas alltid på stort allvar. Det finns många vägar för att nå kunskapsmålen och leder de bara åt rätt håll så finns det inget som säger att elevernas egna vägar funkar sämre än de läraren tänkt sig.

Här på bloggen kan ni läsa om vad som händer i klassen och om de aktiviteter som vi planerar inom den närmaste framtiden. Är det så att eleverna har läxor så finner ni även den informationen här.

Klassens schema hittar ni här: 6-RY17

Janne, som är mentor i sexan.