åk 5, veckobrev v 35

Så har ännu en vecka gått och det känns som om vi början närma oss hösten. Arbetet flyter på bra och eleverna börjar komma in i rutinerna.

Jag har lagt ut elevernas resultat på första kunskapskollen på matten så att ni som vårdnadshavare kan följa hur det går för dem. Om de har något område som de behöver träna vidare på skriver jag det där. De får uppgifter i skolan för att träna och känner man som vårdnadshavare att man vill hjälpa till lite extra får man gärna höra av sig så kan jag komma med förslag.

Varje vecka läser eleverna nyhetstidningen 8 sidor tillsammans. Intresset är stort, massor av frågor och tankar kommer upp. Jag upplever att eleverna tycker att det är roligt även om många av texterna innehåller obekanta ord. Förutom fri läsning av artiklarna jobbar vi även med innehållet på olika sätt. Denna vecka har vi koncentrerat oss på ämnesspecifika ord.

Under nästa vecka kommer vi att få ommålat i vår korridor vilket gör att det kanske kommer vara lite rörigare än vanligt för eleverna. Korridoren är tömd och vi har en massa extramöbler i klassrummet.

Trevlig helg!

Måndag; Gulligt träddjur

Tisdag; idrott, Första alla mot alla

Onsdag; Läsläxa engelska, idrott, Hem för 2500 olika fisksorter

Torsdag; Artisten som går sin egen väg

Fredag; ”Att göra v 35”

12/9 Föräldramöte

28/9 Skolan firar 70 år – öppet hus

29/9 Studiedag

16/10 engelskaprov kap 1-8

V 44 Höstlov

21/11 Studiedag

21/12 Julavslutning

Det här inlägget postades i Åk 5, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.