Fritids V40

Vi inledde veckan i fullt skapande-mode, vi har börjat sy getterna till vår interaktiva saga. Många av barnen har ännu inte slöjd så detta gav de äldre barnen en ledarroll att stötta och lära ut de kunskaper de besitter.

Nu när hösten är kommen så kunde det inte passa bättre än att skapa skålar i lera, formade som löv. Dessa ligger på tork i nuläget men kommer sedan målas i fina valfria färger. Kommer säkert ge en underbar färgklick i era hem.

Att våga vidga sina vyer i lek och träna samarbete är något vi alltid vill uppmuntra. genom ”dra en aktivitet” har barnen i mindre grupper blivit tilldelade en aktivitet som de tillsammans ska genomföra på en viss tid, därefter får de ett nytt kort och så fortsätter det. små steg kan i längden göra stor förändring.

nu när vädret börjar bli svalare och blötare kommer vi använda oss mer av alla lokaler, givetvis är gympasalen en utav dem. Utevistelsen kommer fortfarande bestå, därav vill vi uppmuntra er föräldrar och barn att kolla över så extrakläder finns på platsen, samt kläder efter väder. Barnen kommer vistas utomhus oberoende av väder.

En liten önskan från oss på fritids, har man toarullar och/eller glasburkar i hemmet som man ändå tänkt slänga tar vi hjärtligt emot de.

Påminner om inlägget från köket, har man allergier eller specialkost måste det fyllas i IST Formulär innan 15/10. Frågor kring kost besvaras av köket på 0476-55025

/Fritids

Det här inlägget postades i Fritids, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.