Förskoleklass v 18

Vilken härlig vecka det varit! Äntligen kom våren!

Vi har varit ute en hel del i skolan. Vi har i vårt tema bl a letat vårtecken och sått blommor för att hjälpa våra bin. Vi har sått Vallmo, Rosenskära, Rosenböna, Blåklint och Zinnia. Barnen har även fortsatt på våra tovade bin. De blev superfina. I temat har vi även tittat på olika filmer o bin, våren ,vilda djur och blommor.

På musiken lyssnade vi på lite äldre vårvisor såsom Alla fåglar kommit ren, Sov du lilla videung, Sköna maj välkommen, Nu är våren kommen, vi sjöng även Blåsippen ute i backarna står.

På gymnastiken tränade vi på att hoppa hopprep. Barnen fick lära sig både att hoppa själv med ett kort rep och även att hoppa i ett långrep då andra snurrar. Inte helt enkelt men träning ger färdighet.

I Svenskan har vi börjat skriva i vår broschyr och i matten har vi påbörjat ett arbete med att träna oss på klockan.

Barnen har idag fått med sig hem: en gåvobok från biblioteket, ett papper om ansökan av bibliotekskort och ett papper med tiden för barnets utvecklingssamtal. Utvecklingssamtalen påbörjas v 20.

Nästa vecka : Barnen lediga torsdag och fredag från skolan.

Önskar er en trevlig och skön helg!

Ann  Sofie  Malva

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.