Fritids v19

En lite kortare vecka igen men vi har hunnit med massor ändå. Vi har hunnit baka, baka en liiiten kaka som kommer avnjutas inom kort.

Planteringen har fortsatt men denna gången med blött papper och en böna i en plastpåse. Dessa pryder nu den gamla ribbstolen på fritids. Barnen har även fortsatt med sortering av olika slags material och lärorika diskussioner har skapats.

Vi har börjat träna inför nästa vecka när hopprepsskoj drar igång! så var beredda det kommer hoppa så marken gungar. Siffror och alfabetet har även tränats i olika lekar utomhus under veckan. Inomhus dock! där har rummet blivit färdigt och efter barnens önskan så blev det ett spelrum. Nästa projekt är resten av fritids så målning är igång! Vi ber om ursäkt för ”röran” några dagar framöver.

//Fritids

Det här inlägget postades i Fritids, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.