åk 4 vecka 21

Vips så var denna vecka slut. Nu är det inte mycket kvar….

I onsdags var några i klassen och tävlade i KM och vilket medaljregn det blev!!!! Glada och trötta barn som kom hit och bara sprudlade av glädje och intryck och ville dela den med oss. Underbart! Vi här i skolan hade en riktigt trevlig dag tillsammans, som innehöll, utelek, pyssel, muffinsbak, film och fika.

Vi har även haft besök av AV-media Kronoberg, där eleverna fick i uppdrag att skapa och programmera en skadeinsektsfångare. Härligt att se kreativiteten flöda!

I Svenskan har vi skrivit en saga eller en berättande text och i matematiken har vi ägnat veckan åt att repetera inför matteprovet som är tisdag/onsdag nästa vecka.

I NO har vi fortsatt med vårt grupparbete om våren och sommaren och SO har vi bara haft en lektion och då pratade vi och läste om hur en medeltida stad kunde se ut. Med stadsmur runt och att det fanns torg, kyrka, rådhus och var de olika människorna bodde beroende på titel och yrke. Vi fick också reda på att en borgare var en person som betalade skatt till staden. Då fick man privilegiet att bo innanför stadsmurarna.

NU tar vi helg!

Info om skolavslutningen har kommit på bloggen tidigare och det är alltså torsdagskvällen  alltså den 13/6 som gäller, även om det står att vi slutar på fredagen.

Så här kommer nästa vecka att se ut:

måndag: idrott med ombyte ute

tisdag: idrott med ombyte ute matteprov för tisdagsgruppen

onsdag: matteprov för onsdagsgruppen

torsdag: