Åk 5, v 21

Denna veckan har varit fylld med schemabrytande aktiviteter och därför har vi inte haft så många vanliga lektioner.

I måndags var vi på Klöxhultskolan och träffade Thomas Halling som är författare. Innan besöket hade eleverna läst flera böcker av honom och i måndags fick de tillfälle att ställa frågor till honom.

På onsdagen var det dags för kommunmästerskap i friidrott och nio elever från klassen åkte i väg och tävlade. Trots det varma vädret hade de en trevlig dag tillsammans och var väldigt nöjda när de kom hem. De som inte tävlade var kvar i skolan och gjorde aktiviteter tillsammans med elever i åk 4. Även de verkade nöjda med sin dag.

Sista schemabrytande aktiviteten var att Maker-bussen från AV-media kom och eleverna fick bygga och programmera en insektsfångare. Klurigt, men väldigt roligt!

Nästa torsdag åker vi till Älmhult för att besöka fritidsgården Fenix. I övrigt är det en vanlig skolvecka. På måndag är det dags för prov på ordklasser samt inlämning av matteläxan.

Skolavslutningen på Ryfors skola är traditionsenligt på torsdagskvällen (se separat inlägg) vilket innebär att eleverna går som vanligt i skolan den dagen men är lediga fredagen den 14 juni.

Trevlig helg!

Måndag; Prov ordklasser, matteläxa

Tisdag; Idrott

Onsdag; Idrott

Torsdag; Besök på Fenix

Fredag;

Kommande aktiviteter;

7/6 Lovdag
10/6 Matteprov
13/6 Skolavslutning

Det här inlägget postades i Åk 5, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.