Förskoleklassen v 21

Så här sammanfattade våra elever veckan.  Leken Getingen och hopprep hade vi på gymnastiken. Spel ett, skrivkort, läsa böcker och korsord tillhör svenskan. Klockan, pussel och ipad tillhör matematiken.

De nya barnen som kommer till f-klass till hösten har varit på inskolning denna veckan. Vi har därför lånat ut vårt klassrum så de fick se var de ska hålla till när de börjar. Nuvarande f-klass passade på att leka snappa näsduk utomhus. Vi hann även med att gå en liten tipsrunda med naturfrågor. Barnen kunde mycket och hade rätt på det mesta.

Skolavslutningen kommer att vara på torsdagskvällen den 13/6 kl 17.30 Se tidigare inlägg.

Önska er alla en skön helg!

Ann  Sofie  Malva

Det här inlägget postades i F-klass. Bokmärk permalänken.