Fritids v21

Med endast 21 dagar till sommarlov och hela 53900 hopp avslutar vi nu denna veckan men även hopprepsskojs utmaningen. Denna utmaning har varit ett otroligt roligt sätt att röra sig på, men också bra utmaning för att lära sig hoppa hopprep.

Under veckan har vi spenderat mycket tid i solskenet. Spelat fotboll, cyklat, hoppat hopprep (givetvis) och fler kojor har fått en stadigare konstruktion.  I veckan har vi även tränat på att följa regler i aktiviteter genom att spela brännboll men även snabbhet i olika tagenlekar. Städa kan man göra på många olika sätt så i en lek där ena laget ska välta konerna, skulle de andra resa dem upp igen och denna leken kallas ”städa”. Vi har även ritat och pysslat utomhus, både morsdag inspirerat men även fritt. Då värmen har varit hos oss i ett tag är det bra att ha vattenflaska på skolan och att bära solskyddsfaktor!

Info!

Kolla gärna innanför mittendörren i ”kvarglömda kläder” backarna samt i era barns respektive kapprum om något möjligtvis tillhör er. De kläder som inte hittat till sitt hem i mitten av sommaren kommer att doneras!

//Fritids

Det här inlägget postades i Fritids, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.