åk 4 vecka 22

Då var sista hela skolveckan avklarad! Vi la in en extra växel och klämde in ett matteprov och 2 tester i läsförståelse med goda resultat. Vilka fantastiskt duktiga barn det går i åk 4!

Veckan har gått till att repetera inför provet men vi har även hunnit med lite programmering på olika sätt i matematiken. I svenskan har vi som sagt gjort test men också skrivit klart sagorna/berättelserna vi började på förra veckan. I SO har vi bland annat haft klassråd där eleverna skrev ner lite olika förslag som de vill göra på klassens dag som vi har sista veckan. Vi har även tittat på en film om senare delen av medeltiden där vi fick möta en man som haft stor betydelse för svensk historia, nämligen Gustav Vasa. Han ville gärna att man skulle prata om honom som en hjälte, men gjorde han enbart bra saker? Det ska vi diskutera vidare nästa vecka.

I NO har vi nu jobbat färdigt med grupparbetet Naturen på våren och sommaren. Nästa vecka blir det redovisning och sedan sätter vi upp de fina collagen någonstans där man kan kika på dem om man hämtar på fritids eller har vägarna förbi. På bilden har vi påbörjat en avmålning av Monets näckrosdammen, vilket inte var helt enkelt. Monets tavlor gör sig bäst på håll och det är en konst att måla av något som ska ses på långt håll nära.

Nu blickar vi framemot nästa vecka, som är en kort vecka. Från och med den 5/6 behöver datorerna stanna kvar i skolan, då de samlas in. De ska in och uppdateras under sommaren.

Såhär ser nästkommande 2 veckor ut:

vecka 23

måndag: idrott med ombyte ute

tisdag: idrott med ombyte ute

onsdag: datorerna samlas in

torsdag- fredag: LEDIGA

vecka 24

måndag: idrott ute med ombyte

tisdag: idrott med ombyte

onsdag: Ta med ett ombyte eller badkläder ( vi ska leka vattenlekar utomhus)

torsdag: KLASSENS DAG, på kvällen skolavslutning

Vi önskar er en trevlig helg!

Hälsningar Maria och Manuela