Årskurs 1 Vecka 22

Nu är den sista hela skolveckan innan sommarlovet avklarad! Vi arbetar med att avsluta alla delar i de olika ämnena, och det blir en del repetition för att undvika att starta något nytt som vi inte hinner avsluta innan vi går på sommarlov. Den här veckan har vi, förutom de vanliga lektionerna, haft en eftermiddag med lek och glass utomhus, vilket var uppskattat av de flesta.

Matematik

I matematiken har vi börjat arbeta med klockan, både hela och halva timmar. Det verkar som att de flesta har bra koll på detta, så vi kan förmodligen snart gå vidare till lite mer avancerade saker.

Svenska

Under veckan har vi arbetat med att både läsa och skriva berättelser. Vi har även haft ordjakt, där eleverna letar efter gömda ord i rutor fyllda med bokstäver.

NO

I NO har vi lärt oss mer om träd och specifikt om lönnen. Det är lyxigt att kunna gå ut på skolgården och studera de många olika träd vi har där.

SO

Veckans SO-lektion uteblev då vi i stället var ute och lekte. Nästa vecka fortsätter vi arbetet med våra världsdelar och fokuserar på Asien.

Engelska

I engelskan repeterade vi namnen på olika djur. Eleverna fick både säga, läsa och skriva orden.

Bild

På bildlektionen har vi gjort rekvisita till skolavslutningen. Tyvärr kan vi inte avslöja vad det är, men vi hoppas att ni kommer att gilla det!

Det känns fantastiskt att vi snart går på sommarlov, eleverna är så mycket värda det efter ett helt läsår med massor av hårt arbete.

Ha en helg!

Med vänliga hälsningar,

Klas, Eva, Therese och Hanna

Nästa vecka

Måndag: Läxan tillbaka

Tisdag: OBS Ingen läxa hem, idrottskläder.

Onsdag:

Torsdag: Ledig

Fredag: Ledig

Kommande aktivitet

13/6 skolavslutning på kvällen enligt gällande tradition.