Åk 2, v.23

I måndags hade vi en mysig utflykt tillsammans och jag tror att de flesta var nöjda med dagen.  🙂 När vi kom fram till badplatsen smakade det bra med fika och det var välbehövligt med lite lek efter promenaden. Därefter hade vi matte, stavningsstafett, mer lek samt håvning i sjön innan det var dags för lunch. Promenaden tillbaka tog lite längre tid än ditvägen men vi kom in på skolgården exakt kl. 12.40.

I övrigt har vi mestadels fokuserat på att jobba färdigt pågående uppgifter och avrunda ämnesområden. Vi har tränat mer på stavning och digitala klockan. På SO:n genomförde vi en Kahoot om återvinning och eleverna visade att de har bra koll!

Tabita har varit och informerat om sommarlovsboken och eleverna har fått papper med mer information hem.

Hoppas ni får en skön helg!
Annica och Anette

Vecka 24
Ta med Robinböcker som ni har kvar hemma.
Måndag:
Tisdag:
*Idrott utomhus, medtag kläder efter väder, skor och handduk
Onsdag:
Ta med en påse eller extra väska (behövs vid städning av bänken)
Torsdag:
Skolavslutning 17.30 (se mer information i separat blogginlägg)
Fredag:
Sommarlov