Åk 6 veckoinfo v. 23

Då var det dags för mitt näst sista blogginlägg i den här gruppen, och den här gången blir det en kortis eftersom det inte har gått så många dagar sedan sist vi hördes.

Jag hoppas att ni fick hem glada och nöjda barn efter övernattningen i vindskydd. De verkade i alla fall tycka det var en väldigt rolig utflykt trots att vi råkade ut för tidernas åskskur på vägen till Strömsnäsbruk. På det hela taget blev det väldigt lyckat, och att jag och Hampus hade ett allvarligt underskott i sömnbalansen på lördagen var ett pris som vi var beredda att betala 🙂 .

I fredags fick ju eleverna reda på klassindelningen i sjuan. De verkade tycka att det var en helt ok uppdelning av den nuvarande klassen, däremot fanns det en och annan synpunkt på de elever som de hamnade med från andra skolor. Vi får ändå tro att det här blir bra i slutändan.

Vad gäller de lektioner som hålls just nu så är det mycket ”uppsamlingsheat”, alltså att man får arbeta med sådant som man av olika anledningar ligger efter med. Det är inte så mycket mer att säga om det.

Vad gäller den kommande veckan så kommer ju klassen att besöka Linnéskolan och sina nya klasskamrater på tisdag. De kommer att vara där hela förmiddagen och även äta på Linnéskolan. Det blir Daniel och eventuellt någon mer som följer med dem, dock inte jag eftersom jag ska försöka lära känna min nya klass då.

På torsdagen kommer vi inte att ha några lektioner alls utan bara leka och förbereda oss för kvällen. Dessutom kommer  den årliga brännbollsmatchen mellan sexor och personal att gå av stapeln. Som vanligt agerar jag domare och alla rykten som eventuellt börjar florera efteråt om att jag var mutad kan absolut vara sanna.

Därefter återstår bara kvällen och skolavslutningen, då vi håller tummarna för bra väder så att vi kan vara utomhus. Övrig info om avslutningen finns i separata blogginlägg.

Jag hoppas att ni får en bra helg!

/ Janne

Kommande aktiviteter och viktiga datum:

7/6 Lovdag (klämdagen vid nationaldagen).

11/6 Besök på Linnéskolan

13/6 Traditionell skolavslutning på kvällen.