Fritids v23

Hej

Nu är det endast 6 dagar till skolavslutning, tiden bara flyger fram. De soliga vädret vi haft från och till har våra planteringar älskat, så de första sockerärtorna har plockats och nästa vecka planterar vi ut dem.

De kreativa skapandet har varit i full gång under veckan. Barnen har gjort fina konst verk där förstoringsglaset var i fokus. Barnen har även gjort blommor i olika format med hjälp utav vatten och flaskfärger. Dessa aktiviteter har gjort att vattenfärgerna har fått nytt liv så efter barnens önskemål har de målat fritt med vattenfärger under eftermiddagarna.

På ett led sjöng vi låten ”nu ska vi ut på tigerjakt” medans vi vandrade ut i skogen över stockar och sten för att sedan köra vinkgömma. Vi tog även med oss några fynd från skogen, i form utav omogna kottar som de har ni i deras kojor, men även en glasflaska som inte hör hemma i naturen.

//Fritids

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.