Åk 6 veckoinfo v. 24

Då var det dags för mitt sista blogginlägg som lärare i åk. 6.

Först och främst vill jag tacka alla vårdnadshavare för Magnolian och den fantastiska delikatesskorgen, men mer ändå vill jag tacka för det helt friktionsfria samarbete som vi har haft under tre år. Det har i sanning varit en ynnest att få ha en klass där både elever och föräldrar har varit så lätta att ha att göra med.

Avslutningen blev precis som en avslutning ska vara med både  skratt, tårar, sång och kramar. Dessutom såg ju Anders Mårtensson till att klassen fick göra ett ”utspring” värdigt en klass som alla kommer att sakna (och här vågar jag faktiskt prata för övrig personal på skolan också). Att anlita Anders var elevernas egna idé helt och hållet och det blev ju precis så bra som de hoppades på.

Vad gäller veckan i övrigt så nöjer jag mig med att skriva några rader om tisdagen och besöket på Linné. Det var en glad och nöjd klass som kom tillbaka och de var ganska säkra på att det här kommer att bli bra efter att de hade träffat sina nya klasskamrater. En viss osäkerhet kring lokalerna fanns eftersom alla inte hade fått se de faktiska klassrum som de kommer att använda, men det där kommer absolut att ordna sig.

Än en gång, tack för de här åren och jag önskar er alla en synnerligen fin sommar!

/Janne