åk 6, cykelutflykt

På torsdag, den 22 augusti, ger vi oss i väg på en cykelutflykt. Vi kommer att vara iväg hela dagen, så kläder efter väder! Vi tar med oss lunch från skolan som vi äter på vägen.

På morgonen samlas vi för att packa lunch och kolla så att allt är med. Sedan cyklar vi till Delary badplats där vi kommer att genomföra en aktivitet. Vi cyklar sedan vidare till Sköldsbygd, Örsnäs, ev till Hallaryd och sedan hem till mig i Linnefalla och till sist tillbaka Ryfors. Ca 2,5 mil) Vi kommer att stanna flera gånger för att göra olika aktiviter. Det finns möjlighet att bli hämtad om något händer på vägen.

Hemma hos mig kommer det att finnas möjlighet till bad. Vill man bada kan man ta med badkläder på onsdagen och lämna dem till mig så tar jag hem dem så att man slipper att cykla med dem.

Det är viktigt med säkerhet en sådan här dag och vi kommer att gå igenom regler och förhållningssätt innan. Det är viktigt att eleverna följer detta på utflykten för att den ska bli säker och rolig. Om man inte följer reglerna kommer man att bli hämtad och vara på skolan resten av dagen.

Att ha med sig;

• Om man vill kan man ha med macka eller frukt till förmiddagen.
  • Om man vill kan man ta med en fika till eftermiddagen.
  • Påse att samla sitt eget skräp i.
  • Vatten (man blir törstig av att cykla!)
  • Kläder efter väder
  • Cykelhjälm
  • Väska som man kan packa ner sin lunch i.
  • Badkläder och handduk

Medföljande pedagoger; Annika Kindblad, Sandra Linde, Sofie Mårtensson, Jesper Didriksson Stenberg.

Om ni har några frågor är det bara att höra av sig!

Vi hoppas att vi får en trevlig dag tillsammans med mycket skratt och roliga upptåg!