åk 6, v 34

Nu är vi igång igen! Så härligt att träffa alla igen!

Vi har lite smått börjat att jobba med samhällskunskap och svenska och eleverna jobbar som vanligt toppenbra. Vi har även jobbat en hel del med att eleverna ska samtala med varandra och bli tryggare med att säga vad de tycker och tänker, något som vi kommer att jobba med hela terminen.

Trots lite kallt väder, trötta ben och ömma rumpor, hade vi igår en fantastisk cykelutflykt tillsammans. Alla cyklade på, var positiva och glada. Totalt blev rundan 3,1 mil så om någon var lite trött igår är det inte så konstigt!

Tänk på att meddela skolskjutsen om ert barn inte ska åka. Det underlättar när bussarna går om vi inte behöver leta efter elever som redan hämtats eller är sjuka.

Ni har fått ett digitalt formulär skickat till er via mail. Fyll i det så snart som möjligt så att vi har all information vi behöver. Tänk på att båda vårdnadshavarna behöver godkänna det med BankID. Samtidigt fick ni också ett utskick om specialkost som ska fyllas i för de elever som behöver specialkost. Det är viktigt att det görs så fort som möjligt eftersom köket utgår från de svaren när de tillagar specialkost.

Under vecka 36 kommer vi att dra igång läxhjälpen för åk 4-6. Läxhjälp erbjuds på måndagar och onsdagar mellan 14.30 och 15.30. För att gå på läxhjälpen behöver man som vårdnadshavare maila mig. Uppge gärna om eleven ska gå varje gång eller får bestämma från gång till gång.

Trevlig helg!

v 35