Förskoleklassen v 20

Denna veckan har många av er föräldrar varit här på samtal med era barn. Det har varit så trevligt att få träffa er. Vi fortsätter nästa vecka med er som inte varit här.

På gymnastiken lekte vi en lek som handlar om att springa och handla i olika affärer. Barnen får berätta lite mer för er där hemma. Vi har även haft en idrottsdag som åk 5-6 höll i för alla de andra barnen på skolan. Eftersom det varit Fritidshemmens dag den 14/5 och de haft en hoppborg på plats på skolan fick alla klasser hoppa en extra gång i onsdags.

I svenskan har vi skrivit ord på Öö och Xx. Vi har också börjat på att jobba lite med enklare korsord.

I matematiken har vi haft stationer: Pussla, Rita ett monster med 100 delar, spel- hur många gånger behöver jag slå för att komma till 100. Vi har tittat på lite filmer om klockan och de flesta har klippt ut en urtavla och visare som ska bli deras egen klocka.

I vårt tema har barnen fått svara på en Kahoot. Det är lite olika frågor inom ämnet. Alla var superduktiga och kom ihåg väldigt mycket. Barnen hann även med att rita var sin teckning till Cissi som har fyllt år. Hon hälsar och tackar så mycket.

På musiken idag har vi röstat om vilken sång barnen vill sjunga på skolavslutningen, och vilken sång de vill springa ut till. Vi tränade även lite på en dans .

Vi avslutade dagen idag med att rita en insekt efter instruktioner. De blev jättefina.

Hoppas ni alla kan njuta av det fina vädret och att ni får en bra helg!

Ann  Sofie  Malva

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.