Åk 5, v 22

Nu närmar sig skolavslutningen med stormsteg och det märks att eleverna är lite tröttare än vanligt. Det vackra vädret lockar och klassrummet är ganska varmt. Trots det jobbar eleverna på bra och gör sitt bästa.

I går var vi i Älmhult och hälsade på på fritidsgården Fenix. Eleverna blev väldigt sugna på att vara där och följa med på deras aktiviteter. De fick med sig en folder hem med mer information.

Den 10 juni är det dags för sista matteprovet. Vi kommer inte att ha jättemycket tid att träna i skolan så det kan vara bra att kolla lite på det hemma också.

De som behövde träna lite mer på ordklasser kommer att få möjlighet att visa godtagbara kunskaper på måndag. Eleverna har fått en bedömning på IST där det står om de behöver träna lite mer och i så fall på vad.

På onsdag ska elevernas datorer lämnas in för genomgång vilket gör att de inte kan ha med dem hem över långhelgen.

Eleverna har önskat att få titta film sista skoldagen så det kommer vi att göra. De vill också ha möjligheten att ta med snacks till filmen. Viktigt att tänka på att allt ska vara fritt från nötter och frön, att man har rimliga mängder och att man bara äter av sitt eget snacks (allergier). Jag kommer att fixa dricka så det behöver eleverna inte ha med sig.

Ha en bra helg!

Måndag; Matteläxa