Åk 3, tack för oss!

Då var det dags för sista inlägget för åk 3.

Under förra veckan var Janne på besök. Han fick vara med på vår samling och därefter gick alla elever bort till sitt blivande klassrum. Eleverna skrev brev till Janne för några veckor sedan och han hade sammanställt frågorna de hade i en powerpoint. Så Janne svarade på frågor och berättade om sig själv.

I onsdags var det dags för vår utflykt och det blev en helt underbar dag. Vi åkte först till Hallaryd och lekte på den nya lekplatsen samt testade gymmet som projektet Generation Hallaryd har fixat. Otroligt fint och vilket arbete hallarydborna gjort. Där fikade vi innan vi drog till Vägla.

På Vägla Västergård fick vi en fantastisk guidad tur av Nicolina, som visade allt från kalvar till mjölkroboten. Otroligt intressant och lärorikt! När vi var i ladugården så öppnade sig himlen. Så Nicolina bjöd in hela klassen att sitta inne och äta. Eleverna hade en härlig stund inne hos Gustafssons och hann ha lite disco innan vi åkte vidare för bowling i Markaryd.

I Markaryd hade vi fem banor och alla rullade bowlingklot för glatta livet. Eleverna hejade på varandra, det delades ut high five åt höger och vänster. Så fina och peppande elever! Efter bowlingen hade alla gjort sig välförtjänta av en glass innan vi åkte tillbaka till Ryfors.

Under torsdagen var eleverna publik på brännbollsmatchen mellan åk 6 och personalen. Därefter pyntade de i klassrummet med ballonger och ställde iordning till kvällens skolavslutning.

I år fick vi prova på att ha skolavslutningen inomhus. Vilken stämning det var och alla elever bidrog verkligen till en fantastisk avslutning med sin sång. I klassrummet bjöds vi på gott fika och sen var det dags för utspring.

Vi vill tacka så mycket för presenten vi fick från er elever och föräldrar! Nu lämnar era barn lågstadiet bakom sig och vi är otroligt stolta över dem. Vi tittade på lite bilder från förskoleklass och framåt, jisses vilken utveckling de gjort! Var och en utifrån sina förutsättningar. Nu lämnar vi över till Janne och mellanstadiet. Till er föräldrar, tack för gott samarbete under dessa år.

Hoppas nu ni får en härligt sommar, passa på att läsa en bok, eller två, eller tre eller…….

Hälsningar Evelina, Sandra, Johan och Emma