Åk 1, skolstart!

Hej alla föräldrar och elever i åk 1!

Hoppas ni har haft ett härligt sommarlov och är redo för att börja skolan! Nu är det inte många dagar kvar tills det är dags att börja årskurs 1 och jag ser otroligt mycket fram emot att träffa er alla och lära känna er bättre.

På tisdag 20/8 kl.7.50 möter jag upp i det nya kapprummet, där ni har fått era nya platser att hänga upp kläder vid. Klassens nya kapprum är nu i fjolårets 2-3:as kapprum, dörren längst bort från huvudentrén, närmast fotbollsplanen och idrottshallen. Vid varje plats finns en låda för extrakläder.

Eleverna får ta med sig en frukt/grönsak/smörgås att äta när vi har högläsning tillsammans innan rasten. Lunchen äter vi vid kl.10.50. Det är bra att ta med sig inneskor att ha på sig i skolan. Egna leksaker och pennskrin har vi som regel att det stannar hemma.

Mentor för åk 1 är jag, Evelina Johansson och kommer att ha den största delen av undervisningen. Några lektioner i svenska och matte kommer både jag och Sofie Mårtensson vara i klassen. I engelska har de Sandra Linde och i NO Maria Larsen. På tisdagar (inte första dagen dock) har eleverna idrott med Johan Bäck Renemark. Eleverna behöver då ta med sig ombyteskläder och handduk då de duschar efteråt. Har ni några frågor som gäller dessa ämnen mailar ni direkt till respektive lärare 🙂

• sandra.linde@almhult.se
  • maria.larsen@almhult
  • johan.back-renemark@almhult.se

Skoltiderna är kl. 7.50-12.20 varje dag. Bussen går hem kl. 12.30

All information om vad vi har gjort och vad som kommer att hända kan ni läsa på bloggen, ryforsskola.vibloggar.nu . Ni når mig enklast på mail: evelina.johansson@almhult.se

Eleverna kommer att få hem ett personblad första dagen som jag vill att ni fyller i och tar med till skolan senast på fredag.

Elevernas schema kommer ni att hitta här och i IST Home (när administratören lagt in det). Vill lyfta redan nu att ni går in i IST Home -> Meny -> Min profil och kollar så att ert telefonnummer och mailadress är inlagda.

Bara hör av er om ni har några funderingar och så hoppas jag ni får några sista härliga sommarlovsdagar! /Evelina

• 20/8 Skolstart
  • 10/9 Föräldramöte kl. 17.00