åk 5 Skolstart

Skolstart

Hej alla föräldrar och elever i åk 5! Snart kickar vi igång läsåret 2024/2025.

Hoppas ni har haft ett härligt sommarlov och är redo för att börja skolan! Nu är det inte många dagar kvar tills det är dags att börja.  Jag har lite småfix kvar men är så redo att ta emot alla härliga barn som nu börjar årskurs 5.

Skolan börjar tisdag 20/8 kl.7.50. Eleverna har samma ingång som tidigare men de flesta har nya platser i kapprummet, där även några elever i åk 6 fått sina platser. Under första dagen kommer vi att ha schemabrytande lektioner och från och med onsdag går eleverna efter schema. Så fort skoladministratören är klar med schemat så hittar ni det här

Måndag 7.50-14.20 ( buss 14.30)

Tisdag; 8.00-14.20 ( buss 14.30)

Onsdag; 7.50-14.20 (buss 14.30)

Torsdag; 7.50-12.20 ( buss 12.30)

Fredag; 7.50-12.20  ( buss 12.30)

Det är bra om eleverna tar med sig en frukt/grönsak/smörgås att äta på förmiddagsrasten. Det är också bra att ta med sig inneskor att ha på sig i skolan. Egna leksaker och pennskrin har vi som en regel att det stannar hemma.

Idrotten ligger som sista pass måndagar och tisdagar och Jesper Stenberg heter den nya idrottsläraren.

De får en ny lärare i engelska men henne känner de sedan tidigare: Sandra Linde. Janne kommer de har kvar i teknik men de kommer även ha honom i fysik och kemi.

Läxhjälpen drar igång vecka 36 och det är jag ( Maria Blixt) som håller i den.

Måndagar och onsdagar 14.30-15.30.

Vi börjar med att äta mellanmål. Man kan gå ibland eller varje pass. Senast samma morgon vill jag veta om man kommer på läxhjälpen och det är ni vårdnadshavare som meddelar via mail: maria.blixt@almhult.se. Är man sjuk/ledig så är det i främsta hand läxhjälpen man utnyttjar till att jobba ikapp om man inte vill ta hem och hellre göra det hemma.

Eleverna kommer att få hem ett personblad första dagen som jag vill att ni fyller i och tar med till skolan senast på fredag 23/8. Hör av er via mail om det är något speciellt ni undrar över eller vill prata om så ringer jag upp er.

Jag har säkert glömt något, men det tar vi på föräldramötet i så fall. Njut nu av de sista dagarna av sommarlovet så ses vi den 20/8.

Varma hälsningar Maria Blixt

• 20/8 Skolstart