åk 5 vecka 34

Hejsan

Här kommer terminens första blogginlägg som blir väldigt kort.

Så var vi igång igen och har nästan jobbat oss igenom en vecka och sommarlovet känns redan ganska avlägset. Första skoldagen ägnade vi åt att ”catcha up” då många inte sett varandra sedan skolavslutningsdagen och tog det lugnt, spelade spel, hade samarbetsövningar. Veckan har rullat på fint och vi har fått en riktigt bra start i samtliga klasser på mellanstadiet.

I Svenska har vi börjat i den nya boken som tränar läsning, läsförståelse, stavning och grammatik. Vi har även lånat böcker på biblioteket för att nästa vecka kunna starta morgnarna med tyst läsning en liten stund. I matematiken har vi repeterat och gjort de första sidorna i nya matteboken. I Biologi kommer vi att jobba med kroppen under flera veckor och först ut är matspjälkningen. Vi har tittat på film och pratat om vad som händer med maten och vad kroppen behöver för att må bra.

Alla har nu lämnat in personbladet som jag skickade hem för påskrift, bra jobbat! Ni ska också ha fått ett digitalt formulär skickat till er via mail. Fyll i det så snart som möjligt så att vi har all information vi behöver. Tänk på att båda vårdnadshavarna behöver godkänna det med BankID.

Ni som inte hunnit fylla i blanketten gällande HPV vaccination gör det som fort som möjligt. Den 23/9 är det dags för själva vaccinationen.

Jag tror det var allt för denna veckan. Hör bara av er om det är något speciellt.

Trevlig helg!

// Maria