Årkurs 2 vecka 34

Hej alla vårdnadshavare!

Vi vill börja med att varmt välkomna  er och alla elever tillbaka till skolan och till årskurs 2. Vi (Klas, Ann, Therese och Hanna)är så glada över att få fortsätta arbeta med era barn och ser fram emot ett fantastiskt läsår tillsammans!

Den här första veckan har varit en typisk uppstartsvecka där vi har kommit igång i alla ämnen. Eleverna har fått nya böcker och material som de kommer att arbeta med under året, och vi har även haft lite tid att vänja oss vid att vara tillbaka i skolan igen efter sommarlovet. Det har varit en härlig start, och vi har redan hunnit med många spännande aktiviteter.

Vi vill också informera om att eleverna har fått med sig ett brev från skolsystern hem idag. Vi ber er vänligen att fylla i och skicka tillbaka detta till oss senast måndag nästa vecka. En annan sak som också är viktig är att ni som vårdnadshavare måste informera skolbussen om era barn inte ska åka med bussen hem som planerat. Om ert barn ska åka med en kompis hem med en annan buss ska det också anmälas i via IST/skolskjuts.

Vi ser verkligen fram emot ett roligt och lärorikt läsår tillsammans med era barn. Vi är övertygade om att vi kommer att ha många fina stunder tillsammans, och vi ser fram emot att möta både er och era barn under årets gång.

Nästa vecka

Måndag: Ta med läxboken.

Tisdag: Ta med idrottskläder. Ny läxa med hem.

Onsdag:

Torsdag:

Fredag: Ta med idrottskläder.

Vänliga hälsningar,
Klas, Ann, Therese och Hanna