Veckobrev åk 4, v 49

Denna vecka har vi börjat arbeta med vårt nya arbetsområde i svenska och religion. Vi arbetar nu med kristendom och kommer att göra det några veckor framöver. Under detta arbetsområde kommer jag att göra mer bedömningar under arbetets gång och bara ha en mindre slutuppgift i slutet. Vill ni veta mer om arbetsområdet kan ni läsa här:måldokument

I går fick eleverna tillbaka sina slutuppgifter inom arbetsområdet ”Sverige”. Jag vill att de visar dem för er och att ni skriver på att ni har sett dem innan de tar med dem tillbaka till skolan. Många har gjort uppgifterna mycket bra men några stycken hade missat vissa delar. Det är viktigt att ni hjälper era barn inför slutuppgifter så att de kan det som står som kunskapskrav. För de elever som visade luckor i kunskaperna kommer det att bli ett omprov på torsdag 12/12 på de delar de missat. De har fått med hem vad det är de behöver träna på.

På matten håller vi på med bråk och under nästa vecka kommer de att göra en kunskapslogg som kartlägger deras kunskaper. Efter det kommer vi att repetera allt vi jobbat med i matten under läsåret för att under början av vårterminen ha ett prov på det. De kommer att få med material hem så att de kan träna inför provet. Jag återkommer med datum för provet.

I tisdags hade vi bild och jobbade med IPAD för att göra figurer som vi sedan skrev ut och vek ihop. Det var inte helt enkelt att vika och limma, men de blev jättefina!

Den 16/12 är det dags för pysseldag och vi skulle bli tacksamma om eleverna kunde ta med toarullar, ljusstumpar och äggkartonger under nästa vecka.

Trevlig helg!

V 50