åk1 veckobrev v.51

Veckobrev vecka 51

Hej alla föräldrar och elever i klass 1 på Ryfors

Veckan började med en pysseldag där barnen fick välja på olika aktiviteter. De bakade, stöpte ljus, pysslade, tittade på film hade hopptävling med hästar eller gjorde trätomtar. Alla var jätteduktiga och hjälpte varandra. I dag har vi ätit våra pepparkakor och bullar som gjordes på julpysseldagen.

Under veckan har vi hunnit jobba lite i matteboken och lite i svenska boken. Vi har repeterat en del symboler, så som plus, minus, likhetstecknet och mindre än/större än. Vi har gjort älgar med hjälp av våra fot och handavtryck.

Här sitter vi och myser framför en liten julfilm.

Det var en mysig film om en nalle som kom bort precis innan jul.

I dag visade pedagogerna ett litet julspel, där eleverna var delaktiga i att rimma till julspelet. Vi hade även vår efterlängtade mysstund, vi tittade på filmen ”En liten julsaga” medan vi smaskade på våra julgotter. Under dagen hann vi även öppna alla luckorna i kalendern och lyssna till ”Tro på tomten”. Jag har även skickat med ett läs bingo till alla barn, där jag önskar att de läser så mycket som möjligt.

Tack föräldrar för ert fina samarbete under terminen och för att jag fått låna era guldklimpar.

Nu är vi alla värda en härlig julefrid! ?

God jul och gott nytt år!

Välkomna tillbaka 2020, ett nytt decennium.

Vecka 2

Måndag: helg

Tisdag: jullov

Onsdag: skolan börjar

Torsdag: Idrott. föräldramöte 17:30

Fredag:

Kommande agenda:

• Jullov 20 dec- 7 jan. Skolan börjar igen den 8 jan 2020
  • Föräldramöte torsdag den 9 januari 2020 klockan 17:30.
  • Intensivläsningsveckor v. 3-7
  • Studiebesök v. 4, 22 jan.
  • Studiedag 29 jan och 14 april
  • övernattning v.5