Dagens arbete åk 4, 31 mars

För dem som är hemma och känner sig pigga får man gärna göra lite uppgifter som vi gjort i skolan idag. Känner man sig sjuk och inte orkar ska man inte känna att man måste göra några uppgifter.

Vikingatiden; Skriva klart din sammanfattning om Balders död. För att hitta texten på en dator hemma går du in på www.almhult.se/link och väljer office 365. Texten finns på Onedrive. Om texten blir färdig delar du den med mig. Jag lägger ut händelserna som vi pratade om, korten ni haft som stöd och tidsorden så att de finns tillgängliga.

tidsord

skilja  ut viktiga händelser balders död

balders död

Musik; Vi har arbetat med DAW-projektet i Soundtrap. Har ni tillgång till dator hemma så kan ni logga in i Soundtrap och fortsätta med DAW. Ni ska lägga in ett röstspår och sen ändra effekter. Hur man går tillväga kan ses i filmerna (på något ställe skiljer det sig lite åt med hur det ser ut hos er). Glöm inte att spara projektet!

No; Lyssna på s 68-73 i ”Koll på No” på inläsningstjänst.

I matten började vi mäta med gradskivor. Detta arbete får vi göra när ni kommer tillbaka till skolan.