Påskaktiviteter på skolan 3/4

På fredag 3/4 kommer vi ha påskaktiviteter F-4. Årskurs 2-4 kommer gå in och ha slöjd på sina vanliga tider, men F-1 är ute hela förmiddagen så kläder efter väder gäller.

Eleverna har fått välja två aktiviteter och de har valt mellan: Äggjakt, äggrullning/äggpickning, äventyrsgolf och lekar. Efter rasten har de fritt val och då kan de göra hinderbana, spela äventyrsgolf eller bygga kojor i backen.

Till äggrullning och äggpickning behöver varje deltagande barn ha med sig 2 till 4 ägg. Äggen ska vara kokta och läggs lämpligen i en burk för att de inte ska klämmas sönder under resan till skolan.

Barnen får gärna vara utklädda på påskaktivitetsdagen.

Om någon har lite brädor (utan spik) hemma som ni skulle vilja skänka till skolans byggprojekt, vore det toppen. Allt byggmaterial skulle vi vilja ha vid idrottshallen, mellan idrottshallen och det lilla garaget. Om någon även skulle vilja skänka spik tar vi tacksamt emot även detta (spiken bör vara runt 3 tum).

Det här inlägget postades i Gemensamma aktiviteter. Bokmärk permalänken.

Ett svar på Påskaktiviteter på skolan 3/4

1. Cissi Winlund skriver:

Roligt att ni hittar på så mycket aktiviteter! Vi har en låda spik som vi kan skänka.