Fritids v. 18

Denna vecka är det kortvecka och det känns verkligen. Tiden har verkligen flugit iväg.

Första stunden  på fritids på måndags så är endast F-klassen här. Då passade vi på att kladda lite extra och gjorde en stor fingermålning som nu sitter uppsatt nere vid ritbordet.

Lite senare under eftermiddagen började några barn på att virka scrunchies. Vi hade fått tipset av en förälder några veckor tidigare och de blir superfina! Innan vi förstod hur vi skulle göra var det lite krångligt men det löste sig väldigt snabbt. Gänget som gör en utter fick även möjlighet att fortsätta med denna.

I tisdags blev barnen erbjudna att tillsammans bygga ett legobygge. De som ville vara med fick då möjlighet att använda ALLA legobitar som vi har!

I onsdags fortsatte lådbilsbygget och utterskapandet. Vi har även fått en plastpinne till våra hinderstöd! Den är mycket svårare att ha sönder vilket gjorde att många fler ville vara med. Hela eftermiddagen spenderades därför ute och nästan alla var med! Vi varvade mellan att hoppa och gå limbo.

Idag så har vår vän ugglan lämnat sitt sista brev. Barnen fick först gå på ordjakt och leta bokstäver. När de hittat alla bokstäver bildade dessa ett ord; UGGLEBO.

De sprang upp i skogen och där var skattkistan full med guldpengar!

Hoppas alla får en trevlig valborg!

/Fritids

Det här inlägget postades i Fritids. Bokmärk permalänken.