Förskoleklass uppdaterad info om utflykt 20/5

På onsdag 20/5 tänkte vi åka på utflykt till Göteryd.

Vi (Evelina, Cissi, Linnéa) kommer skjutsa barnen dit och hem. Avfärd blir runt kl.8. Vi skulle behöva 6 st bilkuddar. Är det något barn som har möjlighet att ta med bilkudde på onsdag så maila Evelina: evelina.johansson@almhult.se

När vi är i Göteryd ska vi titta på kyrkan och den stora orgeln. Sen kommer vi gå bort till hembygdsparken. Var och en får packa med sig lite att fika på. Exempelvis frukt och/eller smörgås, en kaka eller kex och något att dricka.

Efter vi har varit i hembygdsparken ska vi gå upp till äldreboendet Solgården. Eftersom man inte får komma in på några äldreboenden, så kommer vi stå utanför och sjunga för de som bor där.

Sen åker vi tillbaka till Ryfors vid 11-tiden.

Vi håller tummarna för bra väder och att all personal är på plats 🙂

Det här inlägget postades i F-klass. Bokmärk permalänken.