Åk 2-3 veckobrev v. 34

Vad roligt det var att få träffa alla härliga elever igen! ? Vi har haft en jättebra kortvecka och passat på att vara ute mycket i det fina vädret.

I veckan har vi gjort många gruppstärkande aktiviteter genom olika lekar och samarbetsövningar. Vi har bland annat gått en kompispromenad med frågor, så att alla ska lära känna varandra bättre nu när vi har blivit en ny grupp. Idag fick eleverna skriva en text om sin kompis från promenaden som de ska få redovisa nästa vecka.

Jag har skickat med eleverna det nya schemat hem. Schemat visar både åk 2 och 3 och där kan ni se de delningar vi har gjort för att få mindre grupper och tid i enbart den egna klassen. Observera att det kan komma att bli vissa justeringar framöver.

Treorna kommer att undervisas av Sandra Linde i engelska på måndagar och eventuellt även svenskpassen på torsdagar. Sandra kommer dessutom vara med oss ganska många lektioner när vi är helklass.

Tvåorna kommer att ha idrott med Ann Persson och Filippa Wingqvist på torsdagar. Treorna har idrott med Ann och Filippa på tisdagar och med Cilla och Filippa på torsdagar, då tillsammans med åk 4. Idrotten är utomhus till en början.

Fredagsmorgonen kan se lite rörig ut på schemat, så jag ska förtydliga det lite. Tvåorna har syslöjd direkt på morgonen samtidigt som treorna har matte med mig. Treorna går ut på rast lite tidigare än vanligt, kl. 9:00-9:20. Därefter går de på träslöjd när tvåorna går ut på sin rast. När treorna sedan kommer tillbaka från slöjden har vi alla gemensam svenska.

Ni kan nå mig via mail: annica.hedlund @almhult.se eller på fritidstelefonen : 072-1557690

Måndag:
Ta med personblad och sommarlovsböcker
Tisdag:
Åk 3 idrott ute