åk 5 idrott

Hej föräldrar och elever i åk 5

Torsdagen den 10 september har vi fått ett kul erbjudande om att träna friidrott i Ljungby på friidrottsarenan, med en ledare från Ljungby friidrottsförening. Friidrott är en del av undervisningen i idrott. Om något barn mot förmodan inte kan komma den torsdagen är det viktigt att ni meddelar mig så fort som möjligt. Eleverna får kompensation för idrotts tillfället under terminen, då de kommer att sluta tidigare en fredag. Vilken fredag bestämmer vi efter aktiviteten.

Vi kommer att åka från skolan 15:45 och är tillbaka runt 19-tiden. Om någon förälder vill vara med så går det utmärkt men då måste hen köra själv. Evelina och jag kör eleverna till Ljungby. Ni föräldrar som absolut inte kan komma och hämta era barn på skolan runt 19-tiden den 10 september, vänligen meddela mig via mail eller ring så fort som möjligt så löser vi det på något sätt.

Eftersom det blir en lång dag får de ta med sig mellanmål och äta i Cillas klassrum (tänk på inga nötter som mellanmål). Om man vill äta mellanmål på skolan går det bra, men det kostar 10 kr (nytt för i år).

Glöm inte att meddela Annika eller mig om ert barn kan delta.

Mvh Cilla idrott åk 5