Lucia på Ryfors skola, elever i F-3

Detta år firas lucia på ett annorlunda sätt, utan luciatåg i idrotthallen och utan vårdnadshavare.

På morgonen den 14/12 kommer F-5 ha en liten luciastund i klassrummet, var klass för sig. Det kommer då visas en film gjord av åk F-3. Eleverna har övat in olika sånger som vi satt ihop till en film.

För att kunna göra filmen behöver eleverna ta med sig kläder av olika slag. Är det något ni inte har, kontakta mig på evelina.johansson@almhult.se så löser vi det 🙂

Till den 7/12 vill jag att elever i:

Förskoleklass, årskurs 1 och 2 tar med sig en tomteluva till skolan. Glöm inte att namna den.

Årskurs 3 tar med sig kläder till luciatåg. De får välja på att vara lucia, tärna, stjärngosse eller tomte.

Årskurs 2 och 3 har fått med sig ett papper hem med sångtexter de kan öva på till nästa vecka. Texterna finns här på bloggen också under rubriken Musik.

Det här inlägget postades i Åk 1, Åk 3, F-klass. Bokmärk permalänken.