Veckobrev v 49, åk 5

Idag känns det som om julen närmar sig när det äntligen blivit lite snö ute!

Vi är snart klara med vårt arbete om Norden, bara slutuppgiften på måndag kvar! Eleverna har fått träna på slutuppgiften i skolan och fått jobba med provet som de får på måndag. De känns riktigt säkra men det skadar aldrig att repetera lite hemma! På tisdag kommer vi att börja med Vasatiden.

I går redovisade alla friska elever sin faktatext om valfritt Nordiskt land. Många var riktigt nervösa men alla klarade det galant!

På matten jobbar vi för fullt med bråk och har lärt oss minsta gemensamma nämnare.

Vi kommer att samköra bild och teknik några veckor. Eleverna kommer att få göra rörliga modeller och behöver ha med sig kartong till skolan. Inte någon tjock lådkartong utan hellre typen från en flingpaket.

Den 10 december kommer vi att fira Nobel genom en extra fin middag. Kom gärna lite extra finklädda denna dag.

Luciafirandet blir inte som vanligt i år med alla restriktioner som gäller. På måndagen den 14 december kommer vi att ha lite firande i klassrummet.

På skolavslutningsdagen den 22/12 slutar eleverna kl 10.50. Skolbussen går hem 11.00.

Måndag; No sidan 32-33 (läxförhör), slutuppgift Norden

Tisdag; Ta med kartong