Åk 2-3 v.15

Under veckan har Jenny fortsatt läsa och diskutera boken Nollan och nätet tillsammans med eleverna. Nu har eleverna blivit lite mer ”varma i kläderna” gällande bokdiskussionerna, och de har lättare att diskutera och reflektera kring innehållet. Det är väldigt många intressanta och kloka tankar som lyfts!

På No:n har vi lärt oss mer om olika träd, trädknoppar och färglagt en egen ”knoppis-bok”. Nästa vecka ska vi ut och med hjälp av våra böcker undersöka knoppar i närområdet, innan de slår ut helt. På So:n har vi jobbat kring livets historia, såsom repeterat jordens skapelse och lärt oss om första livet, första djuret och annat spännande.

Tvåorna har gjort en diagnos om klockan och repeterat multiplikation på matten. De har även genomfört Skolverkets test i taluppfattning. Treorna har bland annat gjort ett par nationella prov och repeterat uppställningar.

Ni, föräldrar till elever i åk 2 kommer inom kort att få en inbjudan till utvecklingssamtal som kommer ske digitalt via Teams. Om tiden inte passar eller om ni har andra funderingar, vänligen meddela mig så snart som möjligt. Från och med denna termin har ni möjlighet att logga in på IST och se ert barns omdömen i förväg. Omdömena publiceras minst 10 dagar före samtalet och där har ni även möjlighet att ev. lämna kommentarer. Kommentarerna måste lämnas senast 3 dagar före samtalet för att jag ska hinna läsa dem.
Treornas samtal kommer ske lite längre fram i tiden när alla nationella prov är genomförda och bedömda.

De elever som har valt att sälja majblommor har fått med sig information om hur man skapar sin webbshop och gruppkoden med hem. Ni får höra av er till mig om det uppstår något problem.

Vi önskar er en riktigt skön helg! ?
Mvh Annica och Jenny

Vecka 16