Fritids v.16

Nu är våren här och vi njuter av att solen äntligen tittar fram!

Förra veckan gjorde vi många olika aktiviteter, allt från att spela spel till att vi lekte lekar i idrottshallen. På tisdagen hade vi fritidsråd där eleverna fick komma med förslag på aktiviteter vi kan göra på fritids. Vi fick många bra idéer som vi ska planera in att göra i vår och sommar. På torsdagen gick vi till skogen och i fredags lekte vi en ny jätterolig lek som hette ”snappa näsduk”.

Planering v.16

Måndag – Cykelrace

Tisdag – Skogen

Onsdag – Röstar fram en gemensam aktivitet

Torsdag – Idrottshallen

Fredag – Snickra & måla

Vi vill också påminna om att lägga in nya fritidsschema i appen ”LämnaHämta” som ska börja gälla nästa vecka. Det är endast fritidstiden som ska läggas in och inte skoltiden.
Lämna in förmiddagstid om barnen ska vara på fritids på morgonen och äta frukost t.ex. 7.00-8.00 och en eftermiddagstid barnen ska vara på fritids efter skolan t.ex. 12.45-16.30.
Om barnen ska åka bussen som går 14.55 så önskar vi att ni skriver in sluttid 14.45.
Har ni några frågor eller funderingar är ni välkomna att kontakta oss i personalen.

Ha det bra!

MVH Personalen på Fritids

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.