Skoljoggen/Springslanten

På torsdag 16/9 kommer vi på Ryfors skola att arrangera Skoljoggen för alla elever.

Skoljoggen är Sveriges största rörelsefest för barn och unga och arrangeras varje höst i skolorna runt om i hela landet. Varje år deltar närmare en halv miljon unga i Skoljoggen, som 2021 hålls för 39:e gången.

Samtidigt som elever rör på sig gör de också gott för andra barn. I samband med Skoljoggen samlas en frivillig Springslant in bland deltagande elever, skolpersonal, föräldrar och andra som engageras i insamlingen.

Springslanten går till en förmånstagare och 2017–2021 är det Clowner utan Gränser.

Ett enkelt sätt att skänka pengar är att använda Swish. Ni kan “swisha” valfritt belopp på telefonnummer: 123-9011263 Pengarna kommer direkt in på Skoljoggens 90-konto.

Citat om Clowner Utan Gränser

“Det är som att världen är på min sida nu”
En mamma efter att ha mött Clowner utan Gränser i Bangladesh, 2018.

“Clowner är bra för dom får mig att glömma att min mamma inte längre är här.”
En flicka efter en Clowner utan Gränser-föreställning, Sydsudan.

”Alla barnen samlades idag igen på samma ställe som ni hade er show och väntade på er.”
Dagen efter vårt första besök i flyktinglägret Mafa, från vår partner, Nigeria.

”Det är första gången jag ser mitt barn skratta sedan vi flydde Syrien.”
Förälder efter en Clowner utan Gränser-föreställning, i ett flyktingläger i Grekland.

Det här inlägget postades i Åk 1, Åk 2, Åk 3, Åk 4, Åk 5, Åk 6, F-klass. Bokmärk permalänken.