Vecka 39 åk 4

Då var det fredag igen och dags att lägga ännu en vecka till handlingarna. Det är otroligt vad tiden går, det känns som att det bara var häromdagen jag träffade eleverna efter sommarlovet och nu är det bara fyra veckor till höstlovet.

Det var väldigt roligt att tälta med eleverna förra fredagen, humöret var verkligen på topp och alla verkade tycka att det var riktigt kul och något vi borde göra om. Det blev ju inte så mycket sömn för mig och Cilla eftersom vi sov och agerade eldvakt i skift men även om man var lite hängig på lördagen så var det värt det.

I torsdags hade vi en fin dag i Wanås och tack och lov så klarade vi oss från det värsta regnet (vilket tyvärr kom senare när eleverna var i Ljungby och testade friidrott). Eleverna var verkligen duktiga och deras egna konstverk var imponerande!

Eftersom engelskan gick bort p.g.a. besöket på Wanås så har vi skjutit på engelskaläxan en vecka, det är alltså samma glosor som i förra veckoinformationen som gäller.

I ”Veckans grej” avhandlade vi Frankensteins monster, och ledtråden till nästa vecka är ”Norrmannen som byggde en flotte”.

På måndag får jag hjälp med eleverna. Då kommer nämligen Lisa Härder, som läser till lärare på Linnéuniversitetet, för att göra praktik i klassen. Hon kommer att vara med oss fram till höstlovet och en vecka efter.

Nästa vecka kommer vi att inleda fredagen med att se en teaterföreställning i skolan och därefter blir det en workshop i anslutning till detta. Frånsett det så kommer det att bli en ganska vanlig vecka som följer schemat, i alla fall vad jag vet nu.

Trevlig helg!

//Janne