Veckobrev åk 6, v 39

Nu har vi haft en riktigt regnig höstvecka med mycket utevistelse!

I tisdags var eleverna på Råshult och upplevde tidsresan tillbaka till 1700-talet. Tyvärr var det ett regnigt 1700-tal som de färdades tillbaka till. Det var ett gäng blöta elever som kom tillbaka till skolan!

I torsdags var det dags för nästa utflykt, denna gång till Wanås. Vi hade lite mer tur med vädret, bara några regnskurar under dagen. På förmiddagen gick vi en runda i konstparken och på eftermiddagen fick eleverna skapa egna konstverk.

Idag har vi haft prov på de politiska partierna. Eleverna fick välja vilket sätt de ville göra provet på; skriftligt, muntligt eller spela in sin röst. De som gjorde det muntligt fick under tiden extra frågor av mig för att hjälpa dem att utveckla sina resonemang så att de verkligen visar vad det är de kan. De som gjorde provet skriftligt eller via inspelning kommer att få följdfrågor under nästa vecka så att även de har möjlighet att utveckla sitt resonemang. När alla är färdiga kommer de att få veta sitt resultat.

Det börjar bli dags för utvecklingssamtal och äntligen får vi lov att ha dem på plats! För att underlätta tidsbokningen kommer jag att testa att använda mig av Google dokument. Ni kommer att få ett mail med en länk till ett dokument för tidsbokning. Skriv elevens namn på den tid ni önskar så ser alla att den tiden är upptagen. Den 17/10 är sista dagen för tidsbokning för att jag ska kunna planera min tid. Jag hoppas att detta sätt att boka samtal kommer att fungera bra. Samtalen sker under v 43. Har ni inte fått något mail får ni höra av er till mig!

Trevlig helg!

V 40