Veckobrev åk 6, v 41

Nu börjar det närma sig utvecklingssamtal och från och med måndag ska det finnas omdöme tillgängliga på IST. Jag vill att ni går in och läser tillsammans med ert barn innan utvecklingssamtalet. Jag kommer att gå in med eleverna på IST och titta på deras omdöme och hjälpa dem att välja ut något fokusområde som de ska jobba extra med framöver. På IST finns även möjlighet för er föräldrar att skriva frågor om det är något ni undrar inför samtalet. Är det något särskilt ni funderar på gällande något av de ämnen jag inte undervisar i är det bra om ni skriver det där innan samtalet så kan jag höra med undervisande lärare. Möjligheten att skriva kommentarer stängs 3 dagar före samtalet.

Nästa fredag kommer vi att fira FN-dagen tillsammans med åk 4 och 5. Vi kommer under förmiddagen att gör olika aktiviteter med anknytning till FN och människors olika villkor i världen.

Ha en skön helg!

V 42

Måndag; Hemkunskapsläxa

Tisdag, Idrott, språkvalsläxa, prov för grupp 2 spanska

Onsdag; Glosor engelska

Torsdag; Idrott

Fredag; Vi uppmärksammar FN-dagen

22/10 FN-dagen

V 43 utvecklingssamtal

29/10 åk 6 lediga (kompensation för friluftsdag)

V 44 höstlov

8/11 – 10/12 Muntliga nationella prov

18/11 Studiedag

21/12 Sista skoldag innan jullovet

11/1 Vårterminen börjar

8/2 Nationella prov svenska

10/2 Nationella prov svenska

V 8 Sportlov

16/3 Studiedag

5/4 Nationella prov engelska

7/4 Nationella prov engelska

V 15 Påsklov

4/5 Nationella prov matte

6/5 Nationella prov matte

27/5 Lovdag

10/6 Skolavslutning

Det här inlägget postades i Åk 6, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.