Till åk 1: God jul och gott nytt år!

”Nu är det jul igen, nu är det jul igen……….”

Igår hade vi julpysseldag. Eleverna fick välja fritt mellan att skapa olika sorters julkort, göra en gran av toarullar eller göra en skorsten med en tomte i. Kreativiteten och glittret flödade i hela klassrummet.

Idag har vi haft julavslutning. Vi har tittat på Pelle Svanslös, ritat och fikat pepparkaksmuffins, skumtomte och clementin. Efter rasten var vi i idrottshallen där personalen och elever från varje klass utmanade varandra i ett luciatåg. Kan verkligen säga att det var full ös och årets träningspass för många 😀 Hela skolan sjöng några julsånger tillsammans innan vi gick tillbaka till klassrummet.

I klassrummet önskade vi varandra en riktigt god jul och alla elever fick med sig en julklapp och ett klassfoto hem.

Det är viktigt att hålla igång läsningen nu när eleverna är i början på sin läsutveckling. Så låt dem läsa för glatta livet i jul på mjölkpaket, tidningar eller varför inte på julklapparna. Julklappen kan ni kanske läsa tillsammans till exempel genom att läsa vartannat ord.

Hoppas ni får en riktigt mysig jul med god mat och julefrid. Så ses vi taggade för en ny termin den 11/1-22 kl.7.55.

God jul och Gott Nytt År! Önskar Evelina, Sandra och Maria

Kommande: