Veckobrev åk 6, v 7

Tiden går snabbt och det är redan dags för sportlov! Jag hoppas att alla får ett riktigt skönt lov med massor av roliga aktiviteter!

Eleverna har fått en idrottsläxa som ska vara inlämnad senast den 8 april. Hjälp gärna till att planera upp arbetet så att det inte glöms bort!

Idag hade vi läxförhör på judendom och det är härligt att se hur mycket de har lärt sig på en vecka! Fantastiskt bra jobbat! Efter lovet jobbar vi med islam. Läxan om islam kommer att vara till 8 mars.

På svenskan arbetar vi just nu med grammatik och ordklasser. Vi har hunnit repetera substantiv och håller just nu på med verb.

Ha ett riktigt skönt lov!

v 9

Måndag; Prov ”Livets utveckling”

Tisdag; Språkval, idrott

Onsdag; Glosor