åk 6 HKK läxa, till måndagen den 21 mars

Hej  föräldrar och elever i åk 6

Tack för alla bilder och tummar!!

Kommande vecka behöver jag åter er hjälp. Eleverna har städ läxa. I dag gick vi igenom hur man städar en toalett och de fick praktiskt öva på städandet. Ert barns uppdrag blir att städa en toalett (hela badrummet)till nästa måndag. Jag skulle uppskatta om ni även denna gång kunde skicka en bild på när ert barn städar toaletten och ger tummen upp eller skriver något kort om hur det gått.

Eleven har möjlighet att nå högre kunskapskrav om hen, beskriver hur hen städade samt motiverar sina städ-val. Eleverna lämnar in dokumentet via mail, sms eller i pappersform. Det går även bra att tala in hur man städat, med hjälp av Ipad, samt motivera sina val. Vid behov kan man låna Ipad på skolan.

Tack för er hjälp föräldrar!!

Mvh Cilla Ry 5