Åk 3 v. 11

Den här veckan har det varit en del förändringar på schemat i och med att vi har fokuserat på att genomföra de muntliga delarna av nationella proven. Det har varit så roligt att få lyssna på elevernas härliga och kloka samtal och resonemang! Jag kan avslöja att det har gått jättebra för samtliga. Grymt jobbat! 🙂

I torsdags genomförde vi kängurutävlingen med massor av kluriga matteproblem. Det bjöds på fika i form av saft och bulle så att energiförrådet kunde fyllas på under tiden.

På SO:n har vi jobbat vidare om stenåldern och börjat komma in på bonde-stenåldern. Vi har tillverkat tidstypiska skinnpåsar som krävde en stor portion tålamod. På bilden jobbade vi tillsammans med åk 2 och skapade kopior av tänder från älg, varg och björn i lera. Dessa ska så småningom prydas som tjusiga stenåldershalsband.

Jag har nu fått elevernas resultat från simskolan. Jag har mailat er föräldrar vars barn inte klarat målen för simningen. Har man inte fått något mail, har ert barn klarat simma 200 m varav minst 50 m ryggsim i djupt vatten.

Nästa tisdag har vi en officiell invigning av vår nya linbana för skolans elever. Det kommer att anordnas några roliga aktiviteter för eleverna under förmiddagen.

Evelina önskar påminna om musikuppgiften till på måndag, då klassen ska ha tränat på att trumma ett fjärdedelskomp på låren (se enskilt blogginlägg).

Trevlig helg!

V.12
Måndag:
Idrott, ta med ombyte och handduk.
Lämna in matteläxan från v.11 om man inte har gjort det redan.
Tisdag:
Läsläxa + lilla läxboken
Onsdag:
Idrott, ta med ombyte och handduk.
Torsdag:
Fredag:

Matteläxa på matteportal.se , träna klockan.

Kommande

v.11-20 Nationella prov