Veckobrev klass 2, v. 14

Hej alla!

Denna veckan har vi gjort svenskatester i LegiLexi, eleverna har kämpa på bra. Eleverna har fått göra tester i; läsförkunskaper, språkförståelse, läsförståelse, stavningsförmåga och avkodningsförmåga.  I matematiken har eleverna fått arbeta med repetitioner i matteportal och göra arbetsblad med stapeldiagram.

På engelskan har vi haft cirkelprat och övat på bekanta fraser, denna veckan arbetade vi i halvklass där ena halvan fick spela ett spel. Vi bytte efter halva engelskalektionen så att bägge delarna av elevgruppen fick göra allt. På SO:n har eleverna fått titta på film och lära sig om runor. Eleverna har fått skriva meddelanden till varandra med runskrift som kompisen sedan skulle lösa.

Eftersom detta är veckan innan påsklovet har eleverna fått titta på film om varför vi firar påsk. Var och en har även fått berätta om deras påsktraditioner.

Idag har vi haft påskaktiviteter under förmiddagen tillsammans med F-3. Klasserna delades in i två grupper (grupp kyckling och grupp hare) varav ena hälften började med äggrullning och äggpickning utomhus, medan den andra hälften pysslade olika påskpyssel inomhus.

Jag har varit sjuk halva veckan, stort tack till all personal som tagit väl hand om klass 2 under min frånvaro (Hanna, Helen, Ebba, Sandra och Matilda). 🙂

Glad påsk till er alla och jag önskar er ett skönt lov!

• Måndag, Annandag påsk, alla elever är lediga
  • Tisdag, idrott, ombyte och duschartiklar (handduk och duschtvål)
  • Onsdag, slöjd
  • Torsdag,