Idrott mellanstadiet 4-6, vt. 22

Hej alla föräldrar och elever i åk 4-6

Nu börjar vi ha idrotten ute. Detta innebär att man behöver kläder efter väder för att klara av att vara ute 60 minuter. Det kan vara bra att ha både långa träningsbyxor och shorts om  man blir varm under träningspassen.

Under kommande pass ska vi vara ute och gå, springa och leka samt göra någon utomhus sport. Jag vill att åk 6 tar med sig duschartiklar. Alla klasserna ska ut och springa/gå under kommande veckor.

Fredagen den 13 maj (preliminärt)kommer åk 4-5 att göra en cykeltur till Gustavsfors. Det blir en utefriluftsdag. De som inte har tillgång till cykel vänligen meddela  mentor. Om någon har en extra cykel som hen kan tänkas lånat denna dag vänligen meddela mentor. Mer information kommer om någon vecka. Tänk på cykeln ska vara säker.

Torsdagen den 19 maj kommer åk 6 att hålla i en friluftsdag som de planerat utifrån området ”Bollen”. Eleverna kommer att genomföra sina planeringar, vilka jag kommer att granska. Till denna dagen behövs träningskläder och ombyte.

Måndagen den 30 maj kommer åk 6 att ha friluftsdag med temat naturen. De kommer att vara utomhus hela dagen och guidas runt av naturpedagogen Jenny. Om det regnar behövs alltså regnkläder. De kommer att äta lunch på skolan, men en liten fika kan nog gå ner. Mer info kommer i veckobrevet.

Torsdagen den 2 juni (preliminärt)kommer åk 4 gå på Skåneleden, mer information kommer om någon vecka. Om vi behöver vandrings hjälp meddelar vi det. Vi kommer i alla fall att behöva hjälp med att komma tillbaka till skolan. I fjol var vi framme runt fyra och började resan med buss från skolan, därefter tåg till Osby för att sedan börja gå på Skåneleden. Tänk på att nya skor aldrig är bra att gå in under en så här lång vandring.

Mvh Cilla

Det här inlägget postades i Åk 4, Åk 5, Åk 6. Bokmärk permalänken.