Förskoleklass v 20

Vi började måndagen i gympasalen och lekte cirkus. Alla fick prov på att göra cirkuskonster. Vi gick balansgång, hjulade, slog kullerbyttor, hängde på knävecksstången och i ringarna. Vi avslutade lektionen med att göra mänskliga pyramider.

Sedan fortsatte vi att ha cirkusuppvisning för varandra. Det var många olika konster som visades upp och alla fick applåder.

Veckans bokstav var Jj och nu har vi gått igenom hela alfabetet. Vi har arbetat med alfabetet och försökt lära oss alla bokstäverna i rätt ordning.

På torsdagen var det friluftsdag som årskurs 6 höll i. Det var ett led i åk 6 bedömning i idrott. Eleverna gick runt till fyra olika stationer. Stationerna var brännboll, fotboll, innebandy och spökboll. Det var en mycket rolig dag och alla gjorde sitt bästa. Vi hade även tur med vädret som bjöd på strålande sol.

Vi har tränat att följa ett mönster, vilket inte var helt lätt och idag fick alla med sina fina pärlade fjärilar hem.

Vi har arbetat med insekter denna veckan och har även hunnit fördjupa oss i myrans liv och vi har målat myror. Med hjälp av luppar tittade vi närmare på många smådjur som finns i vårt närområde. Eleverna lärde sig många nya namn på de olika insekterna.  Naturpedagogen som skulle ha kommit denna veckan blev sjuk så vi får träffa henne till hösten istället.

Eleverna sammanfattade själva veckan så här:

Vi önskar er en trevlig helg

Cissi, Ann och Hanna

Det här inlägget postades i F-klass. Bokmärk permalänken.