Åk 5, veckoinfo v. 33

Då var vi igång efter sommarlovet och det verkar som att alla eleverna i klassen tycker att det är kul att komma igång igen, vilket för övrigt också gäller deras lärare 🙂

Mycket av veckan har handlat om att starta upp efter ledigheten, men vi har också haft några lektioner enligt schemat. Då har vi mest fokuserat på att ställa om hjärnorna till ”studie-mode” efter sommarlovet.

Vi har fått en ny elev i klassen, Raphael, som tidigare har gått på skolan i Urshult. Eleverna har verkligen gjort allt för att få honom att känna sig välkommen i gänget, vilket har varit väldigt roligt att se (men i ärlighetens namn så hade jag inte trott något annat).

Nu har jag fått in nästan alla personblad, det är ett par stycken som inte har lämnat in ännu. Det vore bra om jag fick de resterande på måndag.

Den 29/8 17.00-18.30 är det föräldramöte. Har ni möjlighet att komma så vore det bra, och om inte så mailar jag ut det viktigaste som framkommit till er.

Den kommande veckan är det, som ni har sett på schemat, idrott på onsdag och fredag. Kläder för utevistelse är det som gäller.

Veckans grej handlade om Abraham Lincoln, och ledtråden till nästa vecka är ”Mördades efter biobesök”.

Glosläxa till 25/8:

remember – komma ihåg

team – lag

prefer – föredrar

spend – tillbringa

told – berättade

saw – såg

smile – leende

diary – dagbok

today – idag

another – en till

Ha en bra helg! / Janne

Kommande aktiviteter fram till höstlovet:

29/8 Föräldramöte 17.00

9-10/9 Cykelutflykt med övernattning

14/9 Studiedag, fritids stängt

30/9 Simning för hela årskurs fem 09.30-12.00

14/10 Fotografering

17/10 Matteprov, kap.1-3

26/10 No-prov ”Skogen” och ”Hösten”

V 44 Höstlov

Det här inlägget postades i Åk 5, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.