Till alla vh: påminnelse IST Formulär Personblad

Vi vill påminna er om att fylla i IST formuläret som gick ut till er via mail 29/8, det heter UTB-RY Personblad 22/23 . Där står bland annat om regler och ansvar kring den ipad/dator ert barn lånar i skolan. Observera att det räcker inte att en vårdnadshavare fyllt i utan båda vårdnadshavarna ska signera med bankid.

Ni tänker kanske att ”vi fyllde ju i en pappersvariant” och det är helt rätt. Det är var vår backup i skolstarten innan alla uppgifter finns i systemet. Älmhults kommun har beslutat att personblad och kontaktuppgifter ska finnas digitalt i IST och läggas in av er vårdnadshavare.

Ni behöver även gå in på Skolportalen och kolla era uppgifter under ”ändra kontaktuppgifter till dig som vårdnadshavare”. De flesta av er har registrerat telefonr och mailadresser, men det behöver finnas på samtliga. Till exempel om vi ska vi lämna skolans område så skriver vi ut en lista från IST med telefonnr till er. Har ni inte lagt in uppgifter i systemet så står inte era nummer med. Så för att underlätta vårt arbete, fyll i det 🙂 Ni ansvarar också för att ändra uppgifter om ni flyttar, byter telefonnummer eller mailadress. Har ni inte lagt in mailadress så missar ni även viktiga utskick från rektor och Utbildningsförvaltningen.

Det här inlägget postades i Åk 1, Åk 2, Åk 3, Åk 4, Åk 5, Åk 6, F-klass, Fritids. Bokmärk permalänken.